A Black Friday – magyarul a Fekete Péntek – hatalmas árzuhanást jelent az üzletekben és webáruházakban, amely a hálaadást követő péntek elnevezése az Egyesült Államokban. Ott már néhány évtizede hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét jelenti. Mivel a hálaadás az Egyesült Államokban november negyedik csütörtökére esik, a Black Friday így november 23-29. közé esik. Sőt, néhány spanyol vállalat a Black Friday egy héttel korábbi kezdésére szavaz és a rákövetkező hétfőig, a Cyber Monday-ig meghosszabbítja a kedvezményes napokat.
Magyarországon első alkalommal 2013. november 29-én tartották meg a kiskereskedelemben a Black Friday nevű akciót, amelyen átlagon felüli árkedvezményeket kínálnak a vásárlóknak.
A Black Friday hatalmas akciói lehetőséget nyújtanak arra, hogy a karácsonyi ajándékokat nagyon kedvező áron megvásárolhassuk. Az Egyesült Államokból három éve ellesett gyakorlat mára már az egész világot meghódította, mind az online, mind a hagyományos üzleti értékesítések terén.
A Black Friday nem hivatalos szünnap, de sokan szabadnapot vesznek ki erre a napra (a kereskedelemben és a bankszektorban dolgozók kivételével), és ez megnöveli a lehetséges vásárlók számát. A kereskedők már gyakran hetekkel korábban elkészítik a karácsonyi dekorációt.
A nagyobb városokban megszokott a nagy leértékeléssel nyitó üzletek előtt órák hosszat várakozó emberek sora. Amikor végre bejutnak, a vásárlók lerohanják a boltot és amit tudnak, megragadnak, mivel a legvonzóbb termékekből rendszerint csak néhány darab található.
Sok kereskedő igen korán kinyit: többségük reggel 5 órakor, de akár még korábban. Vannak nagyobb áruházláncok, amelyeknek egyes egységei 0 órakor nyitnak és csak 24 óra múlva, éjfélkor zárnak be. Nyitáskor a kereskedők rendkívül alacsony – akár önköltség alatti – árakat szabnak, amellyel igyekeznek a tömegeket a boltjaikba vonzani.
Magyarországon az embereknek a 80-90%-a leginkább online vásárolja meg a termékeket, még akkor is, ha a termék később érkezik meg, mert akkor nem kell a bevásárlóközpontok őrült forgatagában idegeskedni és sorban állni. Tehát elmondható, hogy a magyarok online sokkal jobban szeretnek vásárolni.
A Black Friday alkalmából szinte valamennyi üzletág kínál fel kedvezményeket. A hipermarketek és a nagy láncolatok, a divatipar, az online üzletek, az utazási irodák, a légitársaságok és a szállítmányozó cégek és még akár élelmezéssel kapcsolatos kedvezményeket is találhatunk.
Talán elmondható, hogy a Black Friday kapcsán a női nemet képviselők körében a női ruhák örvendenek a legnagyobb népszerűségnek. A ruhavásárlást a legtöbben szeretik személyesen az üzletekből intézni, hogy fel tudják próbálni a darabokat, de sokan még a ruháknál is bevállalják az online vásárlást, csak ne kelljen a hatalmas tömegben válogatniuk.
Annak, akik a női ruhákat online szeretné megvásárolni, is érdemes még az akciók megnyitása előtt nézelődnie a női ruha webáruházak oldalán, mert sok darab hamar elfogy az átlagosabb méretekben, így könnyen lemaradhatunk. Ha már előre kiválasztjuk a kívánt ruhadarabot, azzal hatalmas előnyt élvezhetünk azokkal szemben, akik még csak akkor válogatnak a női ruhák között.
Összegyűjtöttünk több női ruha webáruházat is, amelyek szoktak csatlakozni a Black Friday akcióihoz.
- Mango női ruhái a Black Friday-en
- Glami női ruhái a Black Friday-en
- StarShiners női ruhái a Black Friday-en
- Answer női ruhái a Black Friday-en
- Emag női ruhái a Black Friday-en
- H & M női ruhái a Black Friday-en

BlackFriday Rcool akció!
Kihagyhatatlan hűtő-fűtő klíma ajánlatok EGYEDI áron!